Kiirteel

Kiirteel alla: Autorikontsert viimase aja loomingust sooloakordionile- ja duole koos trompetivirtuoos Neeme Otsaga.

Henn Rebane, akordion, lõõtspill
Neeme Ots, trompet, piccolotrompet, flüügelhorn
Tiia Tenno, orel
Mikk Rebane, 12 keelne kitarr

Kiirteel: see muusika sündis ühe hooga, kiirteel, kus kihutame terve elu
Ballett-etüüd: suurepärane, et Neeme oma hõbedase trompetikõlaga graatsilise baleriini tehnilised piruetid kaunilt kuulamiseks pakub
Põgenemine: hetk minu ühest filmilikust unenäost
Oodatud kohtumine (Expetata conventum): 3-osaline süit trompetile, akordionile ja orelile
_Ave Maria: olen selle salvestuse üle eriti rõõmus
_Lend (Volare): see muusika lennutab meid üle Lõuna-Eesti kuplilise maastiku _Pastoraalne tants (Pastoralia choream): vaba ja temperamentne trall
Menuett: piccolotrompet ja akordion kutsuvad kauget aega nautima
Lumine õhtu: hobusaan kihutab pühadeõhtul tuledes säravas kirikust mööda
Sinine ruum: mõjutatud Pariisi akordionimängijate kaugest kuldajast
Regi läheb: tegelikult läheb ju reggae
Omo Morto: milonga või siis hoopis tango
Suvemeenutus: mida ikka ootad
Valge jänes: vana setu lauluteema trompeti ja eesti lõõtspilliga, kus on ürgset jõudu ja elu
Veskimees: minu aastakümneid vana laul 12 keelse kitarri, flüügelhorni, trompeti, oreli ja akordioniga.  Henn Rebane

2020. aastal Henn Rebasega kohtudes pakkus ta minule välja põneva idee esitada tema uudisteos Oodatud kohtumine (Expetata conventum) akordionile, trompetile ja orelile. Huvitaval kombel jõudsime selle teose originaalkoosseisus esitamiseni alles käesoleva autoriplaadi prooviperioodil ja salvestusel 2023. aasta suvel, kui meiega liitus organist Tiia Tenno. Sellest Hennu ideest kasvas aga välja väga viljakas koostöö duetina, mis on viinud meid esinema kontserdisaalidesse, kirikutesse, rahvamajadesse üle Eesti ning mitmetele festivalidele Lätis ja Leedus. Hennu tuntakse eelkõige geniaalse akordionistina, kuid tema helilooming avaldas minule samaväärset muljet. Henn komponeeris meie nelja-aastase koostöö jooksul kõik dueti ja triona plaadil kõlavad palad. Tema heliloomingus on olulisel kohal meloodia, improvisatoorne vabadus ja üllatavad tehnilised nüansid, mida oli rõõm salvestada kolmel üsnagi erikõlalisel pillil – trompet, piccolotrompet ja flüügelhorn. Neeme Ots